AktualnościWszystkie

Poradnictwo konsumenckie

Z dniem 31 stycznia 2020 roku pracę na stanowisku powiatowego rzecznika konsumentów w Ostrzeszowie, na swój wniosek, zakończyła Mariola Guzenda.
Ponieważ rzecznik konsumentów jest stanowiskiem urzędniczym, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych, zatrudnienie nowego rzecznika łączy się z koniecznością ogłoszenia naboru na wolne stanowisko pracy. Obecnie starostwo jest w trakcie procedury konkursowej wyboru nowego rzecznika. Trudno jest określić od kiedy zatrudniona zostanie nowa osoba na tym stanowisku.
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje możliwości zastępowania rzecznika, przez jakiegokolwiek urzędnika (nawet starostę).
W sprawach konsumenckich pomocy mogą obecnie udzielać prawnicy (radcy prawni i adwokaci), którzy przyjmują w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie całego kraju.
W powiecie ostrzeszowskim funkcjonują dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej:
1) Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej obsługiwany przez radców prawnych i adwokatów wyznaczonych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Poznaniu oraz Okręgową Radę Adwokacką w Poznaniu, mieszczący się w biurze nr 35 na I piętrze budynku starostwa przy ul 21 Stycznia w Ostrzeszowie. Godziny przyjęć: od poniedziałki do piątku od 11:30 – 15:30. Termin wizyty ustalany jest telefonicznie pod nr 62 732 00 55 lub mailowo pod adresem npp@powiatostrzeszowski.pl 
2) Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego i nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez organizację pozarządową. Punkt zorganizowany w pięciu lokalizacjach. W punkcie tym nieodpłatne poradnictwo obywatelskie może być świadczone przez radcę prawnego, adwokata oraz osobę, o której mowa w art. 11 ust. 3 pkt. 2 ustawy.
Harmonogram przyjęć w ramach nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
poniedziałki: Kraszewice – 11:30 – 15:30, wtorki: Doruchów – 7:30 – 11:30, środy: Mikstat – 7:45 – 11:45, czwartki: co drugi tydzień Kobyla Góra*/Czajków* – 7:30 – 11:30 / 11:30 – 15:30, piątki: Grabów nad Prosną – 7:30 – 11:30
3) Poza tym, zgodnie z informacją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w indywidualnej sprawie konsumenci mogą szukać pomocy:
a) w dziesięciu regionalnych ośrodkach konsumenckich, prowadzonych przez organizacje konsumenckie w ramach projektu dlakonsumenta.pl. Można w nich otrzymać poradę prawną i pomoc w sporządzeniu pism, w tym procesowych. Informacje dotyczące działalności ośrodków są dostępne pod numerem telefonu 22 299 60 90 oraz na stronie internetowej www.dlakonsumenta.pl,
b) prostych porad, które nie wymagają analizy dokumentów, udzielają konsultanci Infolinii konsumenckiej, tel.: 801 440 220 oraz 22 290 89 16, pn.-pt. 8.00-18.00 (opłata wg taryfy operatora), oraz eksperci Konsumenckiego Centrum E-porad, adres e-mail: porady@dlakonsumentów.pl
Kategorie spraw w ramach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:

Pokaż więcej

Powiązany artykuł

Back to top button
Skip to content