Liceum ogólnokształcące szkołą ogólnego sukcesu
Opis projektu
Liceum ogólnokształcące szkołą ogólnego sukcesu
projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 8 Edukacja, Działanie 8.1 Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej, Poddziałanie 8.1.2 Kształcenie ogólne – projekty konkursowe
Całkowita wartość projektu 189 737,50 zł
w tym kwota dofinansowania 168 617,50 zł
Data rozpoczęcia projektu 2018-01-01
Data zakończenia projektu 2018-12-31
Przedmiot projektu
Przedmiotem projektu jest wsparcie uczniów w rozwijaniu kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności istotnych z punktu widzenia rynku pracy oraz doposażenie szkolnych klasopracowni I LO w Ostrzeszowie w woj. wielkopolskim.Celem zapewnienia kompleksowego wsparcia projekt zakłada również realizację działań szkoleniowych, skierowanych do 36 nauczycieli w szkole. Realizacja operacji nastąpi poprzez trzy, równolegle prowadzone zadania. Pierwsze polegać będzie na zorganizowaniu zajęć dodatkowych dla uczniów zainteresowanych rozwojem uzdolnień w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych. Praca z uczniami prowadzona będzie w „Szkolnym laboratorium nauki”, w ramach w 5 kół przedmiotowych. Proces nauczania, którym zostanie objętych 75 uczniów, a sam proces edukacyjny prowadzony będzie z wykorzystaniem metod eksperymentalnych. Wnioskodawca zakłada, iż 1/3 zajęć odbędzie się w formie terenowej. Zwieńczeniem działań laboratorium będzie organizacja szkolnych dni nauki i sportu, w których wezmą udział przedstawiciele środowiska akademickiego i sportu. Dzięki „Laboratorium” uczniowie poznają, jak wielki mają wpływ na otaczającą rzeczywistość, a podstawowym narzędziem do tego jest nauka, twórcze i krytyczne myślenie oraz podejście badawcze do otaczającego świata. Drugim zadaniem jest doposażenie klasopracowni matematyczno-przyrodniczych. Wnioskodawca zakłada doposażenie 5 klasopracowni w zawierający nowoczesne rozwiązania ICT sprzęt i wyposażenie. Trzecie zadanie to szkolenia nauczycieli, które będą obejmowały zagadnienia z zakresu prowadzenia procesu dydaktycznego metodami eksperymentalnymi i aktywizującymi oraz wykorzystania rozwiązań ICT w pracy dydaktycznej. Dzięki objęciu wsparciem szkoleniowym nauczycieli, podniesiona zostanie jakość ich nauczania, przez co z efektów realizacji projektu skorzystają wszyscy uczniowie, a nie tylko ci zaangażowani w pracę w ramach „Laboratorium”. We wszystkich działaniach uwzględniane będą zindywidualizowane potrzeby osób niepełnosprawnych.
Cele i rezultaty projektu
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celów szczegółowych 2 i 3 Ósmej Osi priorytetowej WRPO 2014+, poprzez zwiększenie liczby uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe, zwiększenie liczby nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje oraz zwiększenie liczby szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych. Celem projektu jest osiągnięcie do 31 grudnia 2018 r. wzrostu kompetencji kluczowych u 60 uczniów I LO w Ostrzeszowie– uczestników projektu, wyrażającego się wzrostem umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów naukowych w obszarze nauk matematyczno-przyrodniczych przy wykorzystaniu metod doświadczalnych, terenowych i demonstracyjnych oraz przy użyciu urządzeń zawierających rozwiązania ICT. Dodatkowo wnioskodawca zakłada wzrost u 30 nauczycieli umiejętności w zakresie stosowania metod eksperymentalnych.
W efekcie realizacji projektu zostanie doposażonych 5 szkolnych klasopracowni przedmiotowych: matematyczna, biologiczna, fizyczna, chemiczna i geograficzna.
Beneficjenci projektu
Projektem zostanie objętych 75 uczniów I LO w Ostrzeszowie zainteresowanych kreatywnym i innowacyjnym rozwojem w obszarze nauk mat-przyrodniczych w formie dodatkowych zajęć. Wielkość grupy wnioskodawca oszacował na podstawie przeprowadzonego badania. Są to uczniowie ambitni, których oczekiwania nie zostają należycie zaspokojone przez realizację programu w standardowym wymiarze (uczniowie zdolni to kategoria uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych). Zostaną oni wyłonieni w procedurze rekrutacji. Pierwszeństwo mieć będą mieć U niepełnosprawni, w dalszej kolejności U wg. kolejności złożonych deklaracji uczestnictwa. Podstawą procesu rekrutacji będzie regulamin rekrutacji i udziału w projekcie.
W projekcie weźmie udział również 36 nauczycieli LO.