AktualnościWszystkie

Z pracy powiatowego rzecznika konsumentów

299 porad i  informacji prawnych oraz 6 wystąpień do przedsiębiorców – to efekt pracy powiatowego rzecznika konsumentów w Ostrzeszowie w roku 2019 – Zarząd Powiatu na swoim 59 posiedzeniu przyjął sprawozdanie z rocznej pracy rzecznika – Marioli Guzendy. W zakresie obowiązków powiatowego rzecznika konsumentów znajduje się udzielanie porad i pomocy prawnej, wystąpienia w imieniu klientów, współpraca z podmiotami zajmującymi się ochroną konsummentów oraz działalność edukacyjna.
Pomoc prawna świadczona w ubiegłym roku przez rzeczniczkę Mariolę Guzendę polegała na udzielaniu telefonicznych, e-mailowych i osobistych porad, pomocy w przygotowaniu reklamacji, pism i wyjaśnień, analizie umów, pism i wystąpień do przedsiębiorców, atakże wystąpieniach do przedsiebiorców.
Zakres porad udzielonych konsumentów nie zmienił się od lat wcześniejszych i obejmował sprawy związane z wadliwością poroduktów, reklamacją towarów, gwarancją udzielaną przez producenta, oraz wprowadzaniem w błąd konsumentów (narzucaniu obowiązku korzystania z gwarancji i odmowie przyjęca reklamacji). Ponadto rzeczniczka pomagała klientom w przygotowaniu pism reklamacyjnych, ponaglaniu serwisu gwarancyjnego, wyjaśniała zapisy umów i wskazywała instytucje i organizaccje zajmujące się ochroną konsumentów.
Zakres spraw, jakie były przedmiotem udzielanej przez rzecznika pomocy również się nie zmienił i dotyczył między innymi umów kupna-sprzedaży, usług ubezpieczeniowych, usług remontowo-budowlanych, usług telekomuunikacyjnych, dostawy energii, usług bankowych oraz usług przewozowych.
Ze względu na problemy zgłaszane rzecznikowi tematyka reklamacji dotyczyła obuwia i odzieży, urządzeń gospodarstwa domowego, sprzętu RTV i AGD, usług mechanicznych i stolarskich, usług i materiałów budowlanych, usług remontowych, usług ubezpieczeniowych, realizacji usług gwarancyjnych, usług telefonicznych i internetowych, usług kurierskich i turystycznych.
Dotychczasowa powiatowa rzeczniczka konsumentów Mariola Guzenda pełniła swoje obowiązki od 2004 roku i właśnie zakończyła pracę na tym stanowisku; w tej chwili trwają procedury związane z zatrudnieniem nowego rzecznika. W razie problemów konsumenckich mieszkańcy powiatu mogą się kontaktować z prawnikami w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej znajdującym się na I piętrze Starostwa Powiatowego, w pokoju nr 35, nr tel.: 62 732 00 19. Radcy prawni i adwokaci wyznaczeni przez Okręgową  Izbę Radców Prawnych w Poznaniu oraz Okręgową Radę Adwokacką w Poznaniu, pełnią dyżury w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:30 do 15:30.

Pokaż więcej

Powiązany artykuł

Back to top button
Skip to content