AktualnościWszystkie

Seniorzy w Krynicy Zdroju

Zarząd Oddziału Rejonowego PZERiI w Ostrzeszowie zorganizował w dniach od 19 do 26 kwietnia wycieczkę do Krynicy Zdroju.  Z propozycji PZERiI skorzystało 35 osób.

Prezentujemy relację prezes Zarządu Oddziału Rejonowego PZERiI w Ostrzeszowie Wiktorii Mak:

Przez pierwsze  dwa dni naszej wycieczki wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Krynicę i jej najbliższą okolicę, Górę Parkową, Jaworzynę Krynicką, Stary i Nowy Dom Zdrojowy, Pijalnię Główną, gdzie odbywały się koncerty i można było kupić wody lecznicze. Spacerowaliśmy deptakiem przy którym znajduje się muszla koncertowa gdzie występował Jan Kiepura. Zwiedzaliśmy kościoły, cerkwie, zabytki sakralne i muzea. Jedną z najnowszych atrakcji Krynicy jest wieża widokowa “Ścieżka w koronach drzew”, z której  podziwialiśmy widoki na szczyty Beskidu Sądeckiego oraz Niskiego.

Odbyła się też wycieczka autokarowa do Starego Sącza, gdzie zwiedziliśmy Klasztor Klarysek i Ołtarz Jana Pawła II. Następnie przejechaliśmy do Szczawnicy, gdzie uczestnicy podzielili się na dwie grupy. Jedna grupa zwiedzała Szczawnicę, a druga udała się na kolejkę linową. Po obiedzie udaliśmy się w drogą powrotną do Krynicy gdzie czekała na nas kolejna atrakcja – wieczór przy muzyce góralskiej. Druga wycieczka wyjazdowa odbyła się do Muszyny do ogrodów sensorycznych. Mieliśmy  również spotkanie z góralem przy dobrych góralskich kawałach i bajaniu.
W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy Sanktuarium w Wadowicach i poszliśmy na słynne kremówki papieskie. Wycieczka do Krynicy zakończyła się w miłej i przyjemnej atmosferze.
                Wszystkim jej uczestnikom bardzo dziękujemy  za udział i zapraszamy na kolejną wycieczkę.