8 uczniów szkół podstawowych powiatu ostrzeszowskiego – zwycięzców międzyszkolnych eliminacji – wzięło udział w finale VII Powiatowego Konkursu Piosenki Angielskiej i Niemieckiej, który odbył się pod patronatem Starosty Ostrzeszowskiego 1 czerwca w sali sesyjnej starostwa powiatowego. Umiejętności wokalne finalistów oceniali: gitarzysta Adam Fulara i Magdalena Sołtysiak – nauczyciel skrzypiec i chóru w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Fryderyka Chopina w Ostrzeszowie, a umiejętności językowe recenzowali: Katarzyna Kubiak-Moś, nauczycielka języka angielskiego w Zespole Szkół nr 2, Anna Płaczkowska – nauczycielka języka niemieckiego oraz Andrzej Lamek – fundator nagrody głównej – rocznego kursu języka angielskiego w szkole językowej Nova Centrum.
Oto werdykt jury:
– wyróżnienie: Natalia Zawadzka ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Doruchowie, opiekun Daria Wrzyszcz;
– III miejsce Hanna Śmigielska ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Doruchowie, opiekun – Maria Wolniak-Karbowska;
II miejsce: Blanka Pierucka ze Szkoły Podstawowej im. UNICEF w Grabowie n. Prosną, opiekun – Agnieszka Myszor;
I miejsce – Otylia Kozłowska ze Szkoły Podstawowej im. Józefa Kulli w Mąkoszycach, opiekun językowy – Izabela Ptasińska-Mazur, opiekun muzyczny – Renata Nowicka.
Tegorocznym finalistom towarzyszyło motto: „Zrób dziś to, czego innym się nie chce, do czego nie mają odwagi, a jutro będziesz miał to, o czym inni tylko marzą”.
Scenografię wykonali uczniowie uczący się na kierunku architektury i krajobrazu, a uczennice z kierunku żywienia i usług gastronomicznych przygotowały dla gości i uczestników konkursu sezonowe zakąski typu finger food.
Cele edukacyjne, jakie chcieliśmy osiągnąć dzięki konkursowi to rozwijanie zainteresowań językowo-muzycznych wśród uczniów, popularyzacja metody uczenia się języków obcych poprzez słuchanie muzyki wykonawców zagranicznych, motywowanie uczniów do samodzielnego rozwijania zasobu słownictwa w języku angielskim i niemieckim, stworzenie uczniom szansy rozwijania wiedzy językowej w połączeniu z rozwijaniem umiejętności wokalnych. Cele społeczne to promowanie talentów wokalnych uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych wśród społeczności lokalnej – wyjaśnia główna organizatorka konkursu Katarzyna Kubiak-Moś.