361 porad i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów udzielił Powiatowy Rzecznik Konsumentów w 2022 roku, 61 razy rzecznik wystąpił do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów i 13 razy udzielił pomocy konsumentom na drodze sądowej – Zarząd Powiatu w Ostrzeszowie na swoim ostatnim posiedzeniu przyjął sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów Karola Cieplika z działalności w 2022 roku.
Najwięcej spraw w zakresie sprzedaży dotyczyło urządzeń gospodarstwa domowego, urządzeń elektronicznych i sprzętu komputerowego, a także mebli i wyposażenia wnętrz. W obszarze usług najwięcej spornych spraw dotyczyło sektora energetycznego i wodnego.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów Karol Cieplik przyjmuje w czwartki i piątki w godz. 7:30 – 15:30; jego biuro mieści się w Wydziale Budownictwa i Środowiska przy ul. Zamkowej 16a, dojazd od ulicy Norweskiej; nr tel. 515 705 282; e-mail: rzecznikkonsumentow@powiatostrzeszowski.pl
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (SKP) jest niezależną organizacją pożytku publicznego, która od 1995 roku broni praw i interesów konsumentów. SKP udziela porad prawnych, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, jest organizatorem licznych akcji edukacyjnych, w tym największej konsumenckiej imprezy edukacyjnej w kraju – Targów Wiedzy Konsumenckiej.