AktualnościWszystkie

Wzmacniacze GSM – to nie jest dobry pomysł!

Zdecydowana większość z nas używa telefonu komórkowego. Niestety, nie zawsze udaje się zrealizować połączenie z innym użytkownikiem lub jakość połączenia jest niewystarczająca do przeprowadzenia rozmowy. Często, aby zrealizować połączenie trzeba wyjść z pomieszczenia zamkniętego na zewnątrz budynku. Przy zawieraniu umowy z operatorem nie zawsze zostajemy wystarczająco poinformowani o rzeczywistym zasięgu sieci komórkowej w rejonie naszego miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności gospodarczej, a przedstawianie przez operatora mapy zasięgu są jedynie teoretyczne i dotyczą zasięgu w przestrzeni otwartej. Co robić w takich sytuacjach? Niektórzy  użytkownicy decydują się na zainstalowanie wzmacniacza sygnału GSM. Nie jest to jednak właściwe rozwiązanie – używanie wzmacniaczy GSM powoduje zakłócenia innych urządzeń radiowych, w tym stacji bazowych i samych telefonów komórkowych, a przede wszystkim wywołuje negatywne skutki prawne, ponieważ jest to używanie urządzeń radiowych bez pozwolenia.
Wzmacniacz sygnału telefonii komórkowej, jako urządzenie z interfejsem umożliwiającym połączenie, współpracę i wymianę informacji drogą radiową między stacją bazową, a telekomunikacyjnym urządzeniem końcowym, pracującym w ruchomej lub stacjonarnej publicznej sieci telekomunikacyjnej, może być używany wyłącznie przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, posiadającego ogólnopolską rezerwację częstotliwości, wykorzystywanych do świadczenia usług za pośrednictwem stacji bazowych.
Urząd Komunikacji Elektronicznej prowadzi kampanię informacyjną, której celem jest uświadomienie jak największej liczbie użytkowników szkodliwości używania wzmacniaczy GSM oraz ich wpływu na działanie stacji bazowych.
Zwalczanie zakłóceń w sieciach telefonii komórkowej prowadzone jest przez prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z urzędu. Nie bez znaczenia jest fakt, że powodowanie zakłóceń stacji bazowych może skutkować brakiem możliwości połączenia z numerami alarmowymi
Użytkownicy kupujący usługi telefonii komórkowej, przy podpisywaniu umowy o świadczenie usług telefonii komórkowej, powinny bardzo dokładnie zapoznać się z jej treścią i zasięgami stacji w planowanym miejscu ich użytkowania. Natomiast użytkownicy mający już telefony komórkowe i kłopot z jakością połączeń, powinni zgłosić ten fakt u swoich operatorów telekomunikacyjnych – podkreśla dyrektor delegatury UKE w Poznaniu Janusz Kujawski.

Pokaż więcej

Powiązany artykuł

Back to top button
Skip to content