Od 16 marca zmieniają się zasady korzystania z podstawowej opieki zdrowotnej. Kiedy można skorzystać z wizyty stacjonarnej, a kiedy z teleporady? Przydatne informacje na ten temat znaleźć można na stronie:
Bezpośrednia wizyta u lekarza (w gabinecie)
Twój lekarz nie może odmówić Ci bezpośredniej wizyty, gdy:
– nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy,
– cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy,
– istnieje podejrzenie choroby nowotworowej,
– Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat,
– masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
– lekarz odmawia przyjęcia Cię bezpośrednio w placówce? Zadzwoń na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i zgłoś tę oraz inne nieprawidłowości.
Teleporada
Korzystasz z teleporady, gdy:
– istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
– potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną,
– potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną,
– potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.